Thursday, August 26, 2010

Remp-it

Tuhan itu di mana-mana:

..dijadikan cerita, di kampung saya, saya tidaklah mempunyai begitu ramai kawan2..kalau adapun, mereka yang pernah bersekolah rendah bersama2..itupun, kebanyakan mereka, saya sudah terlupa nama dan wajah mereka..bukan sengaja, tapi capacity memori saya ini terlalu kecil (i even once forgot my birthday)

..so, seperti kebiasaan, semenjak saya balik ini, emak semakin mengada-ngada (sorry mom, i am kidding..haha)..jadi, segala urusan membeli barang harian dan juadah berbuka diberikan pada saya: beli lauk dan sebagainya...kadang2 terpaksa ulang-alik sebab tersalah beli..emak pesan beli sawi, saya terbeli bayam..haha..yang seronoknya, bile mendengar leteran emak sebab dapat anak yang lembab! whatever! haha

jadi, hari ini, seperti biasa, dengan menunggang motosikal kegemaran, saya dengan pantas ke sebuah kedai yang agak jauh dari rumah semata2 untuk membeli karipap mee..entah kenapa, karipap mee merupakan juadah wajib berbuka bagi kami sekeluaga pada tahun ini..

..so, selepas bergerak selaju 60km/hr (nie max moto aku boleh pergi), maka sampailah saya ke tempat yang dituju...mak cik gerai tue dah kenal & naik muak  sgt dengan saya..x yah order, dy dah siap amikkan karipap mee tue..bagus mak cik nie..ada ciri2 peniaga yang berjaya..haha

then, sbb dh gembira dapat karipap tue, saya pon start moto nk balik...puas start, smpai selipar mahal  saya hampir putus..tapi moto x hidup..nk call mak, hp pulak x der kredit! cet! mak cik tue pulak x dapat nk tlg ape2..so, the last option is to drag the bike to the nearby workshop, which i guess, would take me like forever! haha..jadi, saya berdoalah.. "ya Allah, jika kau terima amalan2 aku sebelum ini, hadirkanlah orang2 untuk membantu aku"

x sampai 5 mins, sampai la dua orang mamat bermoto, yang saya pon x kenal..tapi yang satu tue, saya selalu nampak di masjid..so, sebagai yang sgt cool saya buat mcm x der pape2..tp, mamat2 nie pon cool jugak! dyorang tnyer, and then, w/ their helps, i managed to get my bike to the shop! i was like, thank God for answering my prayer!

dkt workshop tue pulak, kene tunggu hampir 2 jam..dengan panas yang x hengat, rasa seperti baru lepas mandi sungai! tp x per la..sempat la serba sedikit saya belajar dengan tauke kedai tue cara2 membaiki moto..cool jugak bermain dengan minyak hitam, spanar, nut, and etc..

haha... smpai dkt rumah, biler cerita dengan mak, dia boleh gelakkan! nice, at least i can put a smile on her face through my bad day! anyway, in the evening, i had met w/ one of my Stevens buddies, whom graduated a year ago! it was a great meeting as we talked about our past and present..i, myself, felt so motivated..anyway, got to go sleep now as i have to wake early tomorrow as to catch up my morning bus to KL..happy Ramadhan, guys! 

No comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP